26.05.2020
Шановні, батьки. Сьогодні поговоримо про те як розвивати творчі здібності у дітей.
Шановні, батьки. Сьогодні поговоримо про те як розвивати творчі здібності у дітей.
Поради
батькам:
«Як розвивати
в дітей творчі здібності»
Багато людей
вважають, що творчість є вродженим талантом, яким можуть володіти лише деякі
діти, у той час як інші його позбавлені. Але насправді творчість – це більше
навичка, ніж вроджений талант, і батьки можуть допомогти своїм малюкам успішно
її розвивати.
Ось кілька
порад про те, як розвинути творчі здібності в дітей:
1.
Надайте малюкам ресурси, необхідні для творчого самовираження. Головним ресурсом є час.
Важливо давати малюкам достатньо часу на неструктуровані, керовані самими
дітьми творчі ігри без втручання дорослих, які не потребують дорогих
матеріалів.
Простір – це
ще один ресурс, необхідний дітям. Якщо ви не прихильник вселенського творчого
безладу, відведіть дітям спеціальне місце, де вони можуть улаштовувати безлад.
Коли
хто-небудь наступного разу буде питати у вас про подарунок вашій дитині,
запропонуйте в якості варіантів приладдя для малювання, дешевий фотоапарат,
деталі маскарадних костюмів, будівельні іграшки тощо. Зберігайте всі ці
матеріали в досяжному для дитини місці.
2.
Зробіть свій дім творчою лабораторією. Крім надання часу та простору необхідно всіляко
культивувати творчу атмосферу.
Придумуйте з
дітьми різні творчі ідеї, але не піддавайтеся спокусі оцінювати ідеї,
висловлені ними самими. Наприклад, за вечерею ви можете провести колективне
обговорення заходів у майбутні вихідні, спонукаючи дітей придумувати заняття,
якими вони ніколи раніше не займалися. При цьому не висловлюйте своєї думки про
те, які ідеї можна втілити в життя, а які ні, і не вирішуйте, які з них краще,
а які гірше. Зосередьте увагу на самому процесі творчості – на генерації (а не
на оцінці) нових ідей.
Спонукайте
дітей робити помилки й зазнавати невдачі. Так,
саме невдачі: діти, які бояться невдач і
засуджень, стримують власне творче мислення. Розповідайте їм про помилки, які
ви зробили останнім часом, щоб вони усвідомили, що помилятись – це нормально.
Уміння сміятись над власними помилками – це щаслива звичка.
Радійте
інноваціям та творчості дітей. Завісьте всі стіни в домі малюнками й іншими
свідченнями їх творчого самовираження. Розповідайте малюкам про своїх улюблених
митців, музикантів і вчених. Діліться з дітьми своїм захопленням архітектурою,
фотографією або тією новою рок-групою, яку вам зараз хочеться слухати постійно.
Оволодівайте технічними нововведеннями, щоб діти росли з переконанням, що зміни
цікаві й захоплюючі, вони зовсім не пригнічують і не лякають.
3.
Дозвольте дітям вільно й самостійно вивчати їхні ідеї й робити те, що вони
хочуть. Не
командуйте. Вистачить жити у страху через те, що з ними станеться щось погане
на дитячому майданчику або вони не вступлять у престижний виш. Імовірність
того, що станеться щось погане, дуже мала, а вступ у престижний університет не
гарантує щастя в житті.
Зовнішні
обмеження – ходіння по струнці – шкодять гнучкості мислення.
В одному дослідженні проста демонстрація того, як треба збирати модель,
зменшила кількість творчих способів, за допомогою яких діти виконували це
завдання.
4.
Заохочуйте дітей читати для задоволення й займатись мистецтвом. Обмежте час, який вони
проводять перед телевізорами й комп'ютером, щоб у них з'явилось більше
можливостей для творчої діяльності, наприклад, для участі у спектаклях,
малювання, читання книг улюблених авторів.
5.
Давайте дітям можливості висловлювати думки, що відрізняються від ваших. Нехай вони не погоджуються з
вами. Заохочуйте дітей шукати різні способи розв’язати одне завдання. Коли вони
успішно зроблять це, просіть дітей знову розв’язати його, але вже іншим
способом (прийти до тієї ж відповіді, але зовсім іншим шляхом). Потім попросіть
їх придумати всі можливі варіанти.
6. Не
винагороджуйте дітей за творчість: стимули заважають творчому процесу, знижуючи
якість відповідей і гнучкість мислення. Дозвольте дітям оволодіти майстерністю
в тій сфері творчої діяльності, до якої вони внутрішньо мотивовані, і не
намагайтесь мотивувати їх заохоченнями та стимулами. Наприклад, замість того
щоб винагороджувати дитину за заняття на фортепіано, дозвольте їй займатись
тим, від чого вона отримує більше задоволення, – можливо, малюванням або
вивченням комах.
7.
Постарайтеся припинити перейматися із приводу досягнень дитини. Надавайте більше значення
процесу, а не результату. Один зі способів зробити це – ставити дитині
відповідні запитання, наприклад: «Ти весело провів час?», «Ти вже закінчив
роботу?», «Що тобі сподобалось найбільше в цьому занятті?».
Пропоную зробити разом з дітьми аплікацію "Весна - веснонька"
Комментариев нет:
Отправить комментарий